Tournaments på forskellige poker portaler.


8 tråde
53 svar

Tyl02/03 2005 23:38

-Hvor ynder du at spille tourneys?
-Hvor 'store' tourneys spiller du? - Altså, hvor stort et buy-in?
-Kan det egentlig betale sig, eller er det bare mere hip som hap om man løber afsted med pengepræmier fra præmiepuljen?
-Hvilke 'brugbare' taktikker kan nævnes til tourneringer rundt omkring? Skal man spille agressivt, safe, eller hvordan?

Jeg har ikke de store erfaringer med tourneringer, for at sige det, så har jeg kun erfaringer med freerole tourneringer, hvor jeg oplever, at folk better helt VILDT på stort set alt, og at de som oftest havner i top20, er de, som vinder de største all-ins med gode kort?
Jeg ved bare ikke, om dette er generelt, eller om freeroles bare stinker totalt.

Hvis der er nogle, der kan nævne brugbare taktikker i tourneys, må de MEGET gerne give en fyldstgørende beskrivelse af brug af disse taktikker, samt begrundelse for hvorfor det netop er brugbart.
Jeg har brug for besvarelser fra folk som har erfaringer i disse ting :).

På forhånd tak.

6 svar - skriv dit

Admin
58 tråde
513 svar

Cooper#1 - 02/03 2005 23:51

Hej Tyl.

- Hvor 'store' tourneys spiller du? - Altså, hvor stort et buy-in?

Jeg spiller som regel turneringer med $25 buy-in. Ellers spiller jeg billige satellites hvor jeg forsøger at kvalificere mig til en stor turnering.

- Kan det egentlig betale sig, eller er det bare mere hip som hap om man løber afsted med pengepræmier fra præmiepuljen?

Det er svært at sige, men man tager helt sikkert flere chancer i turneringer. Hvis man er helt ny skal man nok ikke regne med at vinde. her vil jeg anbefale billige SNG turneringer, hvor der kun er 10 spillere med og præmier til de 3 bedste.

-Hvilke 'brugbare' taktikker kan nævnes til tourneringer rundt omkring? Skal man spille agressivt, safe, eller hvordan?

Hehe.. fold, fold, fold...Af egen erfaring kan jeg sige at tålmodighed er MEGET vigtigt. Jeg har flere gange grebet mig selv i at jeg "lige skulle se", fordi man allerede har betalt et fast beløb og derfor "bare" spiller med plasticpenge. En turnering tager flere timer, så det gælder om at tage det roligt og vente på de gode kort.

"Jeg ved bare ikke, om dette er generelt, eller om freeroles bare stinker totalt."

Freerolls er bingo-poker fordi det er gratis. Hvis man spiller en turnering hvor folk har betalt en del penge for at være med, vil spillet være meget anderledes!

Kan anbefale en pokerbog om turneringer. Pengene kan nemt tjenes ind igen, når man har lært lidt tricks :)



8 tråde
53 svar

Tyl#2 - 03/03 2005 00:09

Tusind tak for de gode råd! :).
Hvis her er andre brugere, som ligger inde med gode råd, må de meget gerne poste dem her inde! ;)



5 tråde
65 svar

marinus#3 - 10/03 2005 20:10

Jeg kan kun giver cooper ret. Man skal være meget tålmodig, men så har man også chancen for at komme til sidste bord.

Når man er der så er det at man skal til at være lidt mere aggresiv, for ellers nammer blinds hurtigt ens chips.

Jeg spiller en del turneringer på interpoker, de har en hver aften hvor det er 6 personers borde. den starter kl 2015 og koster 6£ (ca 11$) og tager et par timer max 200 deltagere.



8 tråde
53 svar

Tyl#4 - 10/03 2005 22:17

Okay marinus, det kunne være, den turnering der var værd at kigge på?
Men nu har jeg endnu et spørgsmål: (hehe ;)
Har du ikke underskud i disse turneringer på Interpoker? 11$ er en sørens masse penge at smide i for at spille i en turnering, og hvis du spiller disse turneringer ofte, må det være ret dyrt for dig på månedlig basis? Jeg er en af de personer, der mener, at hvis man smider penge i en turnering, kan man være 'heldig' at øge sin startkapital UTROLIGT meget, men at det ikke i samme grad som almindelige pokerborde handler om færdigheder.
Måske er det bare en latterlig fordom, men så må du jo hellere se at få den aflivet! ;)



5 tråde
65 svar

marinus#5 - 11/03 2005 11:14

Hej Tyl, nej jeg vil sige at jeg har overskud på den turnering, og det betaler også at man kan spille lidt ved siden af.

Jeg satte 30$ ind i starten af februar, sidst jeg satte penge ind. og siden har jeg spillet en del og hevet 325$ hjem også.

Har vundet en enkelt gang det gav 236£, så der er lidt luft og har desuden været på sidste bor en 4 gange siden sidst i tirsdags, det gav 30£ for en 6 plads, så bare spil forsigtigt i starten og du har chancen.



8 tråde
53 svar

Tyl#6 - 11/03 2005 13:28

Okay.. Det lyder næsten attraktivt :O


log ind eller opret en profil for at besvare denne tråd

Bet365 Poker

Bet365 Poker har licens fra de danske spillemyndigheder og er en af de største spiludbydere på markedet.

Læs anmeldelse

Login






Glemt login Opret profil

Følg Pokerpenge.dk på Twitter
Bliv fan af Pokerpenge.dk på Facebook

Bet365 Poker

Bet365 Poker har licens fra de danske spillemyndigheder og er en af de største spiludbydere på markedet.

Læs anmeldelse
Rofus StopSpillet

© 2004 - 2024 pokerpenge.dk • sitemapinfoOnline poker guide
18+ | Spil ansvarligt | StopSpillet.dk (Tlf. 70222825) | Selvudelukkelse: ROFUS.nu.