Low Limit Hold 'em


8 tråde
53 svar

Tyl09/03 2005 13:57

Jeg har nu spillet poker i ca 3 måneder, og jeg har haft og og nedture mht. overskud på bankkontoen. Jeg tror, jeg vel har mistet et par hundrede kroner mere end jeg har tjent, måske lidt mere, men efter hvad jeg har erfaret fra andre folk, er det normalt, at man taber penge i starten, og at man skal betragte disse tabte penge som 'lærepenge', og at mange mennesker mister LANGT flere penge til at starte med, end jeg har gjort.
For at blive en god pokerspiller, har jeg læst på internettet, samt spurgt de lidt mere erfarne pokerspillere til råds om hvordan jeg skal spille mine kort, og har da endelig også en del erfaring fra både playmoney tables (som stinker og kan stikkes lige op hvor det kom fra), fra freerole tourneringer og selvfølgelig fra realmoney tables.
Hvad jeg også har gjort er, at bestille en bog over nettet, som jeg netop nu er igang med at læse, og den er ganske enkelt fremragende! Den giver utroligt meget. Bogen (som er Winning low limit hold 'em af Lee Jones) giver utroligt mange gode råd og fortæller en hvordan man skal spille de forskellige hænder. Der er dog EN ting, jeg ikke kan lade være med at irritere mig over (som er et latterligt irritationsmoment, og absolut ikke er en kritik af selve bogen, men irritation som skyldes min egen latterlige situation som både fattig og uerfaren spiller). Bogen tager udgangspunkt fra 9 mands limited 3$/6$ borde, og da jeg ofte - eftersom jeg jo er forholdsvis ny i spillet, og fordi jeg ønsker meget erfaring inden jeg bevæger mig opad - spiller på limited 6-mands $0.50/$1 borde eller på 10-mands borde med samme limit, kan jeg ikke lade være med at tænke på, om den strategi der gives i bogen kan følges 100%, eller om jeg bare skal læse den, og så bare tage lidt af det, som står i den til mig? Og i så fald, hvordan skældner jeg så mellem hvad der kan bruges på BÅDE de borde som er nævnt i bogen, OG de borde som jeg spiller på? Hvis udgangspunktet i bogen er, at folk skal smide $3 for at se floppet, og man på mine borde kun skal smide $0.50, vil langt flere vel gå med, da det ikke koster særlig meget for folk at se floppet? Hvis der i gennemsnit, på et 10mandsbord, er 7 der ser floppet, hvor der i bogen kun er 4-5 der ser floppet, så vil der jo være langt flere, der flopper et draw, og derefter, i håb om en god hånd, går med hele vejen til river.

Jeg er desværre ikke helt god nok - eller rig nok, for den sags skyld, da jeg er på SU - til at spille på $3/$6 bordene, så jeg ved ikke rigtig...
Det kan også være, jeg skal læse bogen 3 gange, og med min viden så 'satse' på, at jeg får succes på $3/$6 bordene, med risiko for at tabe større beløb som f.eks 60-100$? Jeg har så sent som igår tabt 50$ på
$1/$2 bordene på InterPoker, hvilket ikke gør det særlig attraktivt for mig, at bevæge mig der op imod. Selvfølgelig vil gevindsterne også være langt større, men da jeg ikke føler mig helt rustet til at tabe pengene, mener jeg heller ikke, jeg kan tage chancen og prøve at vinde dem.

Jeg er klar over, at dette er skrevet på en snørklet, indviklet og ikke helt læser-venlig måde, men jeg ved ikke helt, hvordan jeg ellers skal formulere mig uden ellers at blive misforstået. Jeg håber, der er nogle 'der ude', der kan rådgive mig omkring dette :).

6 svar - skriv dit

8 tråde
53 svar

Tyl#1 - 09/03 2005 14:08

Der skal selvfølgelig, aller øverst, stå "... haft op og nedture" :). Bare for at rette en hver mulig misforståelse.



Admin
58 tråde
513 svar

Cooper#2 - 09/03 2005 18:16

Hej TYl

Du kan godt bruge Lee Jones's bog til dit spil. Bogen er vel egentlig skrevet til live games, men det er jo underordnet.

Hvis du spiller $1/$2 og du mener at flere ser et floppet, fordi det er billigere, så skal du vel egentlig bare være glad. Hvis du bruger hans råd fra bogen og kun spiller de gode kort og ser på din position OG laver beregning af pot-odds etc, så vil du kunne vende spillet til din fordel.

Der vil selvfølgelig altid være nogle som rammer de mest sindsyge hænder og så taber man altså, også selvom man spiller korrekt. Husk på at low limit er "No foldem HoldEM". Hvis du ikke rammer noget på floppet (1 eller 2 par, 3 ens eller draw) så lær at smide dine kort - Det er næsten umuligt at bluffe i disse spil. Lær også at se om dine kort rent faktisk vil give dig den bedste hånd. En af de største fejl er at calle et draw hvis man allerede er slået.

Husk også på at $10-$30 ikke holder længe på et $1/$2 bord hvis man er uheldig. Et godt råd er at sætte sig med max beløbet og iøvrigt tilpasse sit spil til ens økonomi. Hvis du er begynder og ikke har så mange penge, så bør du måske overveje at spille micro-limit og bare spille for at øve dig. Så kommer pengene senere.

Held og lykke derude :)



8 tråde
53 svar

Tyl#3 - 09/03 2005 18:26

Hvor mange penge synes du, jeg skal sætte mig med på et bord som f.eks 6 player $0.25/$0.50 ? Vil 15 dollar være nok her? Eller skal jeg højere op? :)



Admin
58 tråde
513 svar

Cooper#4 - 09/03 2005 18:28

Mit råd er at du skal sætte dig med så meget som bordet tillader. Ellers kan du ikke klare de naturlige udsving der er i spillet OG hvis du får en mosterhånd, er det vigtigt at du kan få de andre til at betale, så meget som muligt til puljen.



8 tråde
96 svar

Gaming#5 - 06/07 2005 09:45

Jeg plejer at starte med 20$ på 0.5-1$ borde, for ligesom dig Tyl, generer det mig en del at tabe mine penge :)

Men når så det er sagt så syntes jeg at der er meget stor forskel på den type spillere der spiller 0.5-1$ borde og dem der spiller 1-2$ borde.

De spillere jeg møder på 1-2$ borde spiller som regel mere velovervejet, dog er der også en del der "fisker" (Altså sidder med en monster hånd og ikke viser gennem deres spil at de har den.) (Argh, er sku dyrt)

Mange af spillerne på 0,5-1$ bordene better hårdt og hver gang, bare fordi de har et es på hånden (latterligt). Så her kan man faktisk vinde en del hvis man rammer 1 par eller 2 par på floppet (som ikke er aa), fordi mange spiller efter at ramme aa :o)

Indtil jeg har en del mere erfaring fra 1-2$ bordene, ja så går jeg ikke højere op.

Bare lidt om min mening :)



22 tråde
105 svar

MAO11#6 - 06/07 2005 10:01

Med min ringe erfaring og en ligeledes begrænset bankroll bør man som begynder enten spille 10 mands borde og spille tight - der kommer altid en fisk forbi i ny og næ eller nøjes med at spille tourneringer. Meget aktion for små penge og gode muligheder for gevinst, hvis man spiller tight aggressiv.

Vigtigste egenskab i poker er tålmodighed. Sføli noget sjovere for de utålmodige (som mig) at spille 6 mands borde, men det kan hurtigt gå galt, da man ikke kan følge 10 bords stragtegien. :-)


log ind eller opret en profil for at besvare denne tråd

Bet365 Poker

Bet365 Poker har licens fra de danske spillemyndigheder og er en af de største spiludbydere på markedet.

Læs anmeldelse

Login






Glemt login Opret profil

Følg Pokerpenge.dk på Twitter
Bliv fan af Pokerpenge.dk på Facebook

Bet365 Poker

Bet365 Poker har licens fra de danske spillemyndigheder og er en af de største spiludbydere på markedet.

Læs anmeldelse
Rofus StopSpillet

© 2004 - 2024 pokerpenge.dk • sitemapinfoOnline poker guide
18+ | Spil ansvarligt | StopSpillet.dk (Tlf. 70222825) | Selvudelukkelse: ROFUS.nu.