Forkortelser


1 tråd
1 svar

dazzle21/07 2006 13:13

Jeg følger med stor interesse med på div. pokersites så jeg kan lære lidt mere om spillet.

Det er dog ikke altid lige let at forstå lingoen.

Så jeg søger en side der kan forklare mig hvad det betyder når en spiller f.eks. har spillet "TAG".

Og hvad der ellers findes af forkortelser.

Mvh Thoams

3 svar - skriv dit

22 tråde
105 svar

MAO11#1 - 21/07 2006 21:12

LAG TAG ROCK mv.

T = tight - spiller få hænder
A = and
G = aggressive - spiller dem hårdt

L = loose - altså spiller flere hænder

ROCK = spiller kun meget gode hænder

Og så er der weak/passive og disse kan kombinereres med ovenstående, som man fx kan spille tight passive.

Det er de mest almindelige - nogle arb med flere spillertyper, men de fire yderpunkter Tight, Loose, Aggressive og Weak og kombinationerne af disse af de mest almindelige.

Og så er der jo American Airlines, King Kong, maniac, AK47, en Doyle Brunson osv. se evt. her http://www.pokerpenge.dk/pokerhjaelp/ordbog/liste/






22 tråde
105 svar

MAO11#2 - 21/07 2006 21:20

Rettelse
ROCK er ikke det samme som Tight, men en spiller der kun raiser og better, når han virkelig har en god hånd



1 tråd
1 svar

dazzle#3 - 23/07 2006 23:39

Hej Mao

Tak for forklaringerne det hjælper en del på forståelsen.

Mvh Thomas


log ind eller opret en profil for at besvare denne tråd

Bet365 Poker

Bet365 Poker har licens fra de danske spillemyndigheder og er en af de største spiludbydere på markedet.

Læs anmeldelse

Login






Glemt login Opret profil

Følg Pokerpenge.dk på Twitter
Bliv fan af Pokerpenge.dk på Facebook

Bet365 Poker

Bet365 Poker har licens fra de danske spillemyndigheder og er en af de største spiludbydere på markedet.

Læs anmeldelse
Rofus StopSpillet

© 2004 - 2024 pokerpenge.dk • sitemapinfoOnline poker guide
18+ | Spil ansvarligt | StopSpillet.dk (Tlf. 70222825) | Selvudelukkelse: ROFUS.nu.