Ny kategori


Admin
58 tråde
513 svar

Cooper01/11 2005 11:34

Hej alle,

I denne kategori kan I poste hænder, som I gerne vil have analyseret. Hjælp hinanden til at blive bedre pokerspillere.

Mvh

16 svar - skriv dit

6 tråde
105 svar

abuello#1 - 07/11 2005 22:04

Jamen jeg vil da gerne invi denne kategori med en snak om bluff.
I fredags spillede jeg noget homegame. En turnering. Vi var 24 til start.
Vi er på finale bordet, omkring en 6-7 stykker tilbage. Penge til top 4.
Det er ikke så meget hånden i detajler jeg studser over det er mere spillet i lige den hånd, de 2 involverede personer. Spillet imellem dem. (du godeste det lyder som en blanding af leth/mader og kurt thyboe ;-))

Men hånden udspiller sig som følger.
Blinds er omkring 500/100 eller 600/1200, jeg sidder lige før knappen, kan ikke huske de nøjagtige detaljer, men det er som sagt heller ikke af betydning.

Mr. chipleader, monster chipleader sidder til venstre for mig.

Der er foldet om til mig, jeg raiser til 8000.
Jeg vil tro at min chips beholdning efter at have lagt de 8K så er på omkring 20K.
Chipleader tænker længe og jeg kan se at han spekulere som en gal på om det er et bluff fra min side.

Efter meget lang betænkningstid vælger han at calle mit raise.
Blinds folder og floppet kommer, mener det er J96 rainbow.

Jeg går all in med det samme. Chipleader har cirka 3 gange så mange chips som jeg.

Han tænker endnu engang meget meget længe og taler med sig selv, prøver at overbevise sig selv om at jeg er ude i et bluff. Han studerer mig grundigt.
Han mener at have et godt read på mig, som siger at jeg er en mega bluff type.

Han ender med at calle mit all in og vender K6s.
Altså laveste par.
D.v.s han har lavest mulige par, og alligevel caller han mit all in. Han mener åbenbart at jeg ikke har andet end et højt kort.

Her er det så at mit spørgsmål kommer ind, hans call preflop.

Hvis man nu er overbevist om at den anden bluffer og man sidder med 3 gange så mange chips.
Er det så i orden at calle?
Hvorfor ikke raise "blufferen" all in med det samme?
Hvis det er et bluff, mon "blufferen" så vil risikere hele sin stack?
Så tæt på pengene.

Og er K6s en god nok hånd til at gå i clinch med en "bluffer".

Efter floppet, calle en all in med laveste par?

Hvad synes I?
I drevne pokerspillere ;-)



5 tråde
65 svar

marinus#2 - 08/11 2005 08:12

Hvis han mener fra start at du bluffer, da du laver et mellem bet preflop og nøjes med at calle for bare at se om det kan give noget.

Det er jo forholdsvis billigt for ham at calle dig, men hvis du havde lagt 15000 i stedet tror jeg han havde foldet.

Da han så et par selvom det er det laveste efter flop og du går all in, så ja jeg havde også callet, det er stadig ikke en katastrofe at tabe hånden er stadig i toppen, og har chancen for at få en ud.

Så en anden gang, et større bet for at nappe chips preflop og det lykkes sikkert:-)



2 tråde
13 svar

Fuser#3 - 08/11 2005 12:19

Det hører vel også med til historien, om vedkommende kender dig og dit spil preflop og postflop og i disse heads up situationer? Hvad er dit tableimage so far, og hvad er dine reads på ham?

I min bog er K6s ikke en ok hånd at gå i indfight med (= calle dit preflopraise på ca. 7xBB) - medmindre jeg mener at have gennemskuet raiseren/dig.

Hvilken hånd sætter du ham til, inden du sætter ham all in??? Han sætter dig til AK, KQ, KT, QT, etc. (uden par), siden han caller dit all in, men det ved, du jo godt!

Det endte så med, at jeg "svarede" med et par nye spørgsmål - flot ikke? (og der et til!)



6 tråde
105 svar

abuello#4 - 08/11 2005 21:42

@ marinus
Et mellembet preflop??
Jeg better 8000 hvor blinds er omkring 1000, det synes jeg da er rimeligt aggro.

@ Fuser
Jeg skal nok komme tilbage til dine spørgsmål. ;-)
Men lader den lige hænge lidt i tilfælde af der er andre der har lyst til at give deres besyv med ;-)



6 tråde
105 svar

abuello#5 - 09/11 2005 22:30

Jeg synes det er meget skægt at I skriver, som om jeg har bluffet.
Fuser jeg håber nedenstående er svar nok på dine spørgsmål.

Well, mit spørgsmål gik mest ud på bluff.
At calle et bluff, hvordan gør man egentlig det bedst muligt.
Eller calle det man tror er et bluff.

Personligt synes jeg at det er meget skidt spillet.
Jeg ville ikke calle et 8x BB raise med K6s.
Selvom jeg var chipleader, der er vel en grund til at man er chipleader, hvorfor så smide det overbord i sådan en middelmådig hånd?
Og netop ved "kun" at calle, sætter man sig selv i en kattepine på floppet når den såkaldte dårlige kicker så rammer.
Dér bliver det svært at smide hånden, når man er overbevist at den anden bluffer.

Der var enkelte Lowstacked ved bordet. Lad os sige en af dem sad med omkring 4000 i chips og gik all in. Og jeg var monster chipleader, I sådan et tilfælde ville jeg gerne calle med K6s. Det koster mig næsten ingenting og jeg kunne være så heldig at smide en ud.

Men at gå i clinch med en der har så mange chips, er efter min mening ikke smart. I tilfælde af at man taber hånden, vil rollefordelingen være byttet totalt om.

Tilbage til duellen.

Hans read på mig ved jeg ikke hvor han har fra, det må han selv om.

Jeg har set ham indtil flere gange bygge en kæmpe chipstack op for at smide den væk igen på få hænder, når det snerper til.

Det er grunden til at mit raise er der hvor det er. Det skal ikke være for billigt, ej heller for dyrt så man kun vinder blinds.
Samtidig skal de 2 gutter i blinds lige skræmmes væk, skal jo helst ikke have for mange lykkeriddere med.

Da floppet kommer og ikke ser skræmmende ud, er det bare all in med det samme.
Jeg har allerede fået 8000 + blinds i den hånd. Han skal af nu, han skal ikke med mere. Skal han med, må det koste, briste eller bære. Ingen gratis kort.

Turn og river blanke og mine AA holder hjem. Dem var han ikke glad for at se da vi vendte kort efter floppet. :[7
Rollerne er nu byttet om, jeg er chip leader.

Et par hænder senere gør jeg det onde ved ham og ripper ham for hans sidste chips. 2 hænder skulle der til for at eliminere chipleader.

For lige at runde aftenen af (og blære mig lidt) så vandt jeg hele turneringen, som sluttede på følgende måde.
Vi var 3 tilbage, jeg er i BB. Dealer caller, SB går all in, jeg lige så og det ender dealer så også med at gøre.
Dealer vender 22
Sb vender QJh
Og jeg vender TT.
De holdt hele vejen, og da jeg havde en smule flere chips end de andre, var det jo afgjort.

Men bluffs?? som tråden går ud på, de er sgu svære at håndtere.

Jeg vil hellere lægge en middelmådig hånd og håbe der kommer en bedre chance. Fremfor at rode mig ud en hånd der minder om kviksand, jo mere du rør på dig, jo dybere synker du.



2 tråde
13 svar

Fuser#6 - 09/11 2005 23:08

"Og er K6s en god nok hånd til at gå i clinch med en "bluffer"."

Denne formulering kunne godt foranledige folk til at tro, at du bluffer i den postede situation!!!

Som sagt kunne jeg ikke finde på at gå heads up med K6s på et preflop raise på ca. 8xBB. Jeg ville vente på en bedre chance og folde til dit machoraise. Hvis vi tænker situation videre, så bringer CL sig i en ufordelagtig position ved at calle for han risikerer, at positionerne efter ham reraiser eller går all in, og han vil i det tilfælde være ret commited til potten med en skidt hånd. Ligesom du selv nævner, at han er commited i en hvis grad, hvis han rammer et par. (han kan i hvert fald ikke finde ud af at lægge hånden...)

Tillykke med sejren og godt læst at CL kunne finde på at calle dit machoraise! Det gør det noget nemmere at spille raketterne, hvis man kan raise uhæmmet og folk stadigvæk caller :o)

Når vi nu er ved fjollede calls, så synes jeg også, at dealer spiller den afgørende hånd taktisk forkert, selvom han muligvis har potodds til at calle all ins. Han skal da lade jer battle og tage kampen op derfter efter min opfattelse.



6 tråde
105 svar

abuello#7 - 10/11 2005 00:32

Ja det er farligt for chipleader ikke at "lukke hullet". De 2 efter ham har stadig mulighed for at agere. Den ene havde faktisk en ok stack, så han udgjorde en trussel.


M.h.t. dealer caller all in?
Jeg tænkte nøjagtigt det samme.
Med 2 all ins holder 22 ikke en meter.

Og han havde faktisk en ok chipstack, lidt færre end jeg havde. Så han var ikke helt væk i en HU.



0 tråd
4 svar

Jardemyr#8 - 10/11 2005 23:30

Hejsa. idag spillede jeg 3500 gnt på prestige 10 $ buyin . ramte 2 par i flop i første hånd, en raisede og jeg gik allin... havde 7J flop 7JA han havde AQ og hvad kom der i river Q rigtigt gættet... buy in 10 $.... Næste hånd.
fik 78s callede og der kom flop 789 herligt.. 2 par i flop... en bød højt og jeg gik igen allin,,, han vendte igen AQ herligt, det kunne ikke gå galt... turn 10 og den var hjemme.... river J... ok str8.. dele pot,, men nej som det er i poker.. også held.. han havde jo Q og jeg tabte igen.. fandt det så nødvendigt ikke at rebuye da det nok kun gik ud over økonomien... øvøv... prøver igen en anden dag. Mvh Jardemyr



Admin
58 tråde
513 svar

Cooper#9 - 11/11 2005 08:26

@Hej Alle

Det er dejligt at se aktivitet på vores forum, men for at bevare overblikket bedes I oprette en ny tråd, hvis I poster et spørgsmål, en hånd osv, som ikke er relevant i forhold til det originale indlæg.

På forhånd tak :)



1 tråd
7 svar

fremn#10 - 20/11 2005 21:31

Hejsa

Jeg er nødt til at få bekræftet denne her spillede hånd, i EBs EPT turnerings finale i aften, på betandwin...

Jeg har egentlig ikke noget godt read på grachuss, måske en anelse loose...




Hand #136952169 at table: Ekstra Bladet FR
Started: Sun Nov 20 21:27:18 2005

TIVOLIBOSS is at seat 1 with 3490.00
grachuss is at seat 2 with 5465.00
Mad Drunk is at seat 4 with 2945.00
ir19 is at seat 5 with 5930.00
Flink1980 is at seat 6 with 3210.00
TomBank is at seat 7 with 6630.00
Ristand is at seat 8 with 2105.00
Adams86 is at seat 9 with 3185.00
rollo28 is at seat 10 with 5122.00

Mad Drunk posts the large blind 200.00

Mad Drunk: Ac, As
ir19: --, --
Flink1980: --, --
TomBank: --, --
Ristand: --, --
Adams86: --, --
rollo28: --, --
TIVOLIBOSS: --, --
grachuss: --, --

Pre-flop:

ir19: Fold
Flink1980: Fold
TomBank: Fold
Ristand: Fold
Adams86: Fold
rollo28: Fold
TIVOLIBOSS: Fold
grachuss: Raise 600.00
Mad Drunk: Raise 1000.00
grachuss: Call 1000.00

Flop (Board: 9h, 9c, 7c):

Mad Drunk: Bet 600.00
grachuss: Call 600.00

Turn (Board: 9h, 9c, 7c, Qc):

Mad Drunk: Bet 800.00
grachuss: Raise 1600.00
Mad Drunk: All in

Showdown:

grachuss shows: 7s, 9s (full house)
Mad Drunk shows: Ac, As (two pair, Aces and Nines)

River (Board: 9h, 9c, 7c, Qc, 10h):


Mainpot:
grachuss wins the pot of 6290 with full house



6 tråde
105 svar

abuello#11 - 20/11 2005 23:01

Dit preflop raise stinker.

Du beskytter overhovedet ikke dine AA.
grachuss udnytter sin chip stack til at prøve at stjæle dine blinds.
Det skal straffes og ikke belønnes, dit bette reraise på 1000 gør det jo legitimt for ham lige at se floppet. Som så giver ham en monsterhånd, og reducerer dine AA til en flok hjælpeløse statister.
På floppet og turn suger han dig lige så stille og roligt.
Må sgu tage hatten af for hans call på floppet, han har nuts og dig i sin hule hånd.
Se på din egen stack, den er 2945. Med hans raise kontra din stack er der kun et at gøre. ALL IN. At vælge at bette 1000 ud af en stack på 2945, lugter af svaghed.

Selvom du går all in, så er det ikke ensbetydende at han smider. Hans kort er jo sooooooted og det er er mange der kan lide.

Folder han, kan du jo glæde dig over at have nappet 600 af hans chips. Slow play AA er så farligt på det tidspunkt.



1 tråd
7 svar

fremn#12 - 21/11 2005 08:10

Frygtede netop den analyse, du kommer med abuello!

Jeg overvejede nøje om jeg skulle reraise All-In preflop, men lod være af alle de forkerte grunde - præcis som du skriver...

Det var helt bevidst at jeg slowplayede AA, for at få ham med på floppet og hente endnu flere af hans penge. Må siges at jeg blev effektivt straffet for min begrænsede strategiske evner!

Tror jeg vælger den positive indgangsvinkel og tager det som en god poker lektion.



Admin
58 tråde
513 svar

Cooper#13 - 21/11 2005 14:05

Hej alle sammen,

Konkurrencen "Vind en pokerpenge.dk polo" er slut. Tillykke til Abuello, der blev udtrukket ved hjælp af den nyeste teknologi, som konstant bliver kontrolleret af et stort uafhængigt revisionsfirma!

Vi er glade for den aktivitet der er begyndt at komme på vores forum, men for at bevare overblikket, bedes I oprette en ny tråd her: http://www.pokerpenge.dk/forum/41, hver gang I har en ny hånd som I ønsker diskuteret.

Mvh



3 tråde
5 svar

StortHoved#14 - 03/09 2006 22:46

Hejsa.. Det er jo en dejlig hånd når man får fuld betaling for sådan et par dejlige Esser. Jeg forstår udemærket hvorfor han ikk vinder sådan en turnering selvom han er Mr. Chipleader!

Med K6 i hulen med et Markant raise og 2 spillere efter ham der allerede har penge i puljen, så er han sku da næsten født igår. Har han vundet penge i jeres turneringer nogensinde ?



3 tråde
5 svar

StortHoved#15 - 03/09 2006 22:47

Og så er det forresten gratis at folde i den position han sidder i. ja siger bar det man altid får at vide :P

Tålmodighed betaler sig!



2 tråde
24 svar

sambusa#16 - 30/11 2006 17:40

Der er kun en ting der virker når man spiller poker , men som mange glemmer og det er:

PLAY THE HAND YOU HAVE - NOT THE ONE YOU HOPE TO GET


Hilsen
Sambusa :-)


log ind eller opret en profil for at besvare denne tråd

Bet365 Poker

Bet365 Poker har licens fra de danske spillemyndigheder og er en af de største spiludbydere på markedet.

Læs anmeldelse

Login






Glemt login Opret profil

Følg Pokerpenge.dk på Twitter
Bliv fan af Pokerpenge.dk på Facebook

Bet365 Poker

Bet365 Poker har licens fra de danske spillemyndigheder og er en af de største spiludbydere på markedet.

Læs anmeldelse
Rofus StopSpillet

© 2004 - 2024 pokerpenge.dk • sitemapinfoOnline poker guide
18+ | Spil ansvarligt | StopSpillet.dk (Tlf. 70222825) | Selvudelukkelse: ROFUS.nu.