Hjælp søges


1 tråd
7 svar

Elvissly11/11 2005 14:04

dette er ikke en bestemt hånd, men mere generel. Når jeg sidder ved et finalebord og er ca i midten hvad angår chips. Hvordan spiller man så f. eks AQ eller AJ eller KQ?
Hvis jeg sparker til får jeg som regel kun blinds eller taber til et lille par.
Hvis jeg slowplayer får jeg næsten aldrig noget på floppet er er tit presset.

Hvordan skal de spilles til mest mulige chips??

Elvissly

4 svar - skriv dit

6 tråde
105 svar

abuello#1 - 12/11 2005 01:44

Jeg vil sige at der er stor forskel på den hænder du beskriver der.

Og de skal spilles meget forskelligt. Og de skal også spilles på forskellige måder alt efter position og dit read på de andre ved bordet. Samt deres stacks.

AJ er ikke så stærk en hånd igen, sådan umiddelbart, det gælder lidt det samme for AQ.

En ting er sikkert jeg vil aldrig slow playe dem, så hellere nappe blinds og være glad for dem.

Det er hænder der fortjener gas, men er floppet helt skidt så er det hurtigt væk, alt efter hvor mange der er med i hånden.
Giver man den lige en føler på floppet og bliver reraiset, så kan man godt være sikker på at man er bagud der. Så er det væk.

KQ skal limpes med fra tidlig position, det er sådan lidt en "hemmelig" hånd ligesom KJ. Fra late position skal man raise hvis der er foldet til en.

Af ovenstående er der stadig hvis'er og kaskader af muligheder.
Så det kan ikke bruges til en skabelon til how to play, det er just my 50 cent ;-)

Men en ting er sikkert, slow play duer ikke.
Man slow player kun hvis man er sikker på at det næste kort der vendes ikke kan ødelægge monster hånden.

Og hvis man har halvdelen af hjem is i maven ;-)



22 tråde
105 svar

MAO11#2 - 03/12 2005 09:59

Jeg mener at de alle kan bankes all in i den rigtig position mod de rigtige spillere - blinds er på dette tidspunkt så store så fint at picke dem op med disse secondbest hænder.

Man vil ved sin aggression sandsynligvis kunne få selv AK til at folde (hvis man ikke lige gør det 3 gange i træk) - som man dog ville være i store problemer mod hvis man blir callet - mange går hen og får dårlige nerver, når de kommer til finalebordet. Men det er jo i bund og og grund også et spørgsmål om spillespil.

Som Abuello er inde på er det ikke hænder der egner sig til spil postflop særligt tit. Vil nu næppe limpe ind med KQ i tidl. pos. - hellere et raise og ser hvad der sker - du har jo lov til folde hvis du blir reraiset all in.

Generelt: Hvis du ikke kan du raise så fold.



22 tråde
105 svar

MAO11#3 - 03/12 2005 10:14

EDIT: Og hvis du så viser din hånd i sådan en al in kan du være sikker på at blive callet af fx AK næste gang, når og hvis du får en monster.



0 tråd
4 svar

Mandahl#4 - 26/06 2006 23:43

Ja, jeg vil give jer begge ret. Man skal passe på med at slowplaye. Det kan give store problemer, når floppet kommer. Hvis du ikke raiser, får f.eks big blind en chance for at ramme noget på hans hånd. Han kan sidde med 6-9 og ramme 2 par måske. Som en grundregel er INGEN hånd dårlig før floppet er kommet. Derfor skal man køre hårdt på preflop.

Men mht til hvilken hånd du sidder med, er f.eks K J ikke en specielt stærk hånd på preflop. Der imod syntes jeg at f.eks A J er en stærk hånd. Du sidder med den bedst mulige kicker, så hvis der f.eks falder KQ på floppet, har du straightdraw + du stadig kan ramme din A, hvis der ikke falder enten en J eller A på floppet. Altså hånden kan spilles på mange måder, det er det jeg godt kan lide ved den.
Mht K J, er du lidt på røven hvis der f.eks på floppet falder et A. Du sidder med 2 høje kort, men kan egentlig ikke rigtig bruge dem til noget.

Mit råd til dig er: Pas på med at overspille dine kort, for som Abuello siger, hvis du ikke kan reraise, så FOLD!
Hvis du samler AK op, syntes JEG roligt du kan calle, evt raise eller reraise. Men det er jo bare min mening. Tag det til dig eller lad vær ;-)


log ind eller opret en profil for at besvare denne tråd

Bet365 Poker

Bet365 Poker har licens fra de danske spillemyndigheder og er en af de største spiludbydere på markedet.

Læs anmeldelse

Login






Glemt login Opret profil

Følg Pokerpenge.dk på Twitter
Bliv fan af Pokerpenge.dk på Facebook

Bet365 Poker

Bet365 Poker har licens fra de danske spillemyndigheder og er en af de største spiludbydere på markedet.

Læs anmeldelse
Rofus StopSpillet

© 2004 - 2024 pokerpenge.dk • sitemapinfoOnline poker guide
18+ | Spil ansvarligt | StopSpillet.dk (Tlf. 70222825) | Selvudelukkelse: ROFUS.nu.